• تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ 
  • کد خبر : ۲۰۰۰
برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار سابق و جدید كازرون
برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار سابق و جدید کازرون در سالن شهید عسکری به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون، مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید و سابق کازرون صبح روز پنجشنبه 25 آبان ماه با حضور آقای مهندس لقمانی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان فارس، امام جمعه محترم شهرستان، فرماندار محترم، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار سابق آقای مهندس مکی، شهردار جدید آقای مهندس باقری، رؤسای ادارات شهرستان، اصحاب رسانه و گروه های مختلف مردم در سالن شهید عسکری کازرون برگزار گردید. در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، آقای محسن روزبهی ریاست شورای اسلامی شهر کازرون ضمن تبریک انتصاب شایسته مهندس لقمانی به سمت مدیر کل دفتر امور شهری و شورا های استان فارس و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات چهار ساله شورای اسلامی دوره چهارم و سید مهدی مکی شهردار سابق و همچنین مهندس برزوئی که حدود سه ماه مسئولیت سرپرستی شهرداری کازرون را برعهده داشتند. وی اظهار داشت: شهر کازرون در ادوار گذشته علی رغم تلاش فراوان شورای اسلامی و شهرداران همچنان کمبود های در سطح شهر وجود دارد که با تلاش مضاعف و همت دو چندان این عقب ماندگی به نوعی جبران گردد ،بنده به عنوان رئیس شورای دوره پنجم قانونمندی ،خدمت رسانی و شفافیت را اساس کار خود قرار خواهم داد و باید با اجرای صحیح قانون جلو لغزش ها را بگیریم و از تجربیات کارشناسان امور شهری استفاده بهینه ببریم و امیدواریم بتوانیم راهکارهایی را دنبال کنیم تابا همکاری مردم و شهردارجدید و شهر را به جایگاه اصلی خود ارتقا دهیم . در ادامه فرماندارمحترم شهرستان کازرون ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم( ص) و شهادت امام حسن مجتبی( ع) اظهار کرد: در مرحله اول از زحمات شهردار سابق و اعضای شورای اسلامی دوره چهارم همچنین از مهندس برزوئی به خاطر زحماتی که در این مدت برای این شهر انجام دادند تشکر کنم. وی گفت: شهر کازرون باسابقه و قدمت تاریخی بالا که متاسفانه امروز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته که امیدواریم با تلاش همه مسئولین به خصوص شهرداری به جایگاه واقعی خودش برسد. وی با بیان اینکه منابع پایدار رمز موفقیت شهرداری در اداره شهر است، افزود: آنچه امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای ادامه کار و موفقیت

برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار سابق و جدید کازرون در سالن شهید عسکری

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون، مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید و سابق کازرون صبح  روز پنجشنبه 25 آبان ماه با حضور آقای مهندس لقمانی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان فارس، امام جمعه محترم شهرستان، فرماندار محترم، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار سابق آقای مهندس مکی، شهردار جدید آقای مهندس باقری، رؤسای ادارات شهرستان، اصحاب رسانه و گروه های مختلف مردم در سالن شهید عسکری کازرون برگزار گردید.


در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، آقای محسن روزبهی ریاست شورای اسلامی شهر کازرون ضمن تبریک انتصاب شایسته مهندس لقمانی به سمت مدیر کل دفتر امور شهری و شورا های استان فارس و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات چهار ساله شورای اسلامی دوره چهارم  و سید مهدی مکی شهردار سابق و همچنین مهندس برزوئی که حدود سه ماه مسئولیت سرپرستی شهرداری کازرون را برعهده داشتند.

وی اظهار داشت: شهر کازرون در ادوار گذشته علی رغم تلاش فراوان شورای اسلامی و شهرداران همچنان کمبود های در سطح شهر وجود دارد که با تلاش مضاعف و همت دو چندان این عقب ماندگی به نوعی جبران گردد ،بنده به عنوان رئیس شورای دوره پنجم قانونمندی ،خدمت رسانی و شفافیت را اساس کار خود قرار خواهم داد و باید با اجرای صحیح قانون جلو لغزش ها را بگیریم و از تجربیات کارشناسان امور شهری استفاده بهینه ببریم و امیدواریم بتوانیم راهکارهایی را دنبال کنیم تابا همکاری مردم و شهردارجدید و شهر را به جایگاه اصلی خود ارتقا دهیم .

در ادامه فرماندارمحترم  شهرستان کازرون ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم( ص) و شهادت امام حسن مجتبی( ع) اظهار کرد : در مرحله اول از زحمات شهردار سابق و اعضای شورای اسلامی دوره چهارم همچنین از مهندس برزوئی به خاطر زحماتی که در این مدت برای این شهر انجام دادند تشکر کنم .
وی گفت: شهر کازرون باسابقه و قدمت تاریخی بالا که متاسفانه امروز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته که امیدواریم با تلاش همه مسئولین به خصوص شهرداری به جایگاه واقعی خودش برسد .
وی با بیان اینکه منابع پایدار رمز موفقیت شهرداری در اداره شهر است، افزود: آنچه امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای ادامه کار و موفقیت شهرداری می باشد پرداختن به منابع پایدار شهری است، امروز اتکا بردرآمدهای ناچیز دولتی از محل ارزش افزوده و سایر کمک ها و خدمات دولتی بحثی است که باید به دست فراموشی سپرده شود .
وی در پایان خاطر نشان کرد : پرداختن به مبلمان شهری، فضای سبز شهری، جلوگری از ساخت سازهای غیر مجاز و تغیر کاربری غیر مجاز باید از اولویت های شهرداری باشد و همچنین انتظار می رود در مبادی ورودی و مرکز شهر از شخصیت های ارزشمند ملی، مذهبی، سیاسی، فرهنگی کازرون به عنوان نماد در قالب تندیس توجه شود .
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه شهرستان کازرون با تاکید بر جلب اعتماد مردم توسط شهرداری بیان کرد: زیرساخت توسعه و پیشرفت یک شهر مشارکت و اعتماد مردم به مدیریت شهرداری است. اگر مردم همکاری نکنند قطعا موفقیتی حاصل نخواهد شد. لذا اولین اقدام شهردار، جلب اعتماد عمومی مردم باید باشد که این اعتماد مقداری خدشه دار نیز شده است که با گذری در سطح شهر و مهاجرت مردم و سرمایه داران از کازرون به عینه قابل مشاهده است .
امام جمعه کازرون مسئله مهم بعدی را تکریم ارباب رجوع خواند و ادامه داد: باید روحیه جهادی، انقلابی و جهشی بودن کارها در شهرداری حاکم بشود. کازرون در حال حاضر در جایگاهی که شایسته اش باید باشد، قرار ندارد. که البته این نه بخاطر مقایسه با مراکز استان بلکه با شهرهای همتراز خود است، همچنان که اکنون جهرم دارای فرودگاه است. البته قصد محکومیت هیچ فرد و جریانی نیست بلکه باید همه با همفکری و یاری شهر را ارتقا دهیم .
وی با توصیه به اعضای شورای شهر و شهرداری در جهت دوری از سیاسی کاری گفت: باید به شهرداری به عنوان یک ارگان و نهاد خدماتی نگاه کرد و نباید وارد مسایل سیاسی شود. دیگران هم نباید نگاه سیاسی به شهرداری داشته باشند .
امام جمعه کازرون با تاکید بر تعامل و مشورت گیری در امور ادامه داد: تعامل بین شهردار و شورای اسلامی شهر بسیار مهم است. هرچند اختلافات طبیعی است، اما باید این اختلافات در جهت مصلحت مردم باشد، نه منفعت فردی که خطرناک است. انتخاب مسئولین به عهده شهردار خواهد بود و از طرفی شهردار باید کاملا پاسخگوی شورا بوده و مجری مصوبات شورا باشد. درصورتی که شورا و شهرداری منسجم باشند، مسئولین استانی نمی توانند بی تفاوت باشند ..
در ادامه مهندس مکی به بیان گوشه ای از عملکرد چهار ساله خود پرداخت و خاطر نشان کرد: در مدت خدمت خود در این مجموعه درآمد شهرداری به علت ساخت و ساز محدود کاهش یافته ولی بودجه را از 16 به 40 میلیارد رساندیم.

سپس مهندس سید مهدی مکی، از همه مردم، پرسنل خدمت گذار شهرداری و همه مسئولینی که در زمان تصدی مسئولیت شهرداری همراه و کمک رسان در انجام امورات عمرانی و شهرسازی بودند تقدیر و تشکر نمودند و ضمن حلالیت طلبیدن از همه مردم شهر به دلیل همراهی و مشارکت عمومی در انجام کارها و امورات بسیار تشکر نموده و یادآور شدند خود را همیشه با افتخار به عنوان شهروند کازرونی و خدمت گذار همشهریان عزیز می دانم .


در ادامه مهندس علی‌نقی طبیب لقمانی، مدیرکل شوراهای شهر استان فارس با اشاره به همدلی و تعامل هرچه بیشتر بین مجموعه شهرداری کازرون و بیان توصیه هایی خطاب به شورا و شهرداری کازرون گفت: توسعه هر شهر و هر منطقه ناشی از جغرافیای قدرت، سیاست، و اقتصاد است که البته پیشرفت آن شهر محقق نمی‌شود مگر اینکه همدلی بین همه قسمت ها صورت بگیرد .
وی افزود: کارشناسان باید از برنامه های روز دنیا در مدیریت شهری بهره گیری کنند و برای جلوگیری از رانت و تبعیض باید از علم روز استفاده کرد و همچنین استفاده از فناوری های روز کار و زندگی را برای انسان آسان خواهد کرد.


مهندس علی باقری، شهردار کازرون نیز با تاکید بر مدیریت و مشارکت مردمی در برطرف سازی مشکلات شهری گفت: شفافیت در فرآیند کار شهرداری و تکریم ارباب رجوع از اولویت های بنده است. من از سرمایه گذاران کازرونی می خواهم که در جهت پیشرفت کازرون، در این شهر سرمایه گذاری کنند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در شهرداری کازرون و در مجموعه مدیریت شهری در حیطه‌ی قانون حرکت می کنیم و شفافیت و سلامت را به مردم ولایتمدار این دیار هدیه خواهم کرد ودست یاری خودمان را به سوی همه‌ی مردم دراز کرده تا به اهدافی که در خصوص رشد وتعالی شهر کازرون در ذهن داریم برسیم‌ .
در پایان این جلسه حکم شهردار جدید توسط مدیر کل دفتر امور شهری و رئیس شورای اسلامی شهر کازرون به ایشان ابلاغ شد وسپس از زحمات چهارساله شهردار سابق مهندس مکی و سرپرست شهرداری مهندس برزوئی با ادای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0