• تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۷/۲۳ 
  • کد خبر : ۲۱۱۶
شهردار كازرون در جلسه با اصحاب رسانه با توجه به مشكلات اقتصادی و كاهش درآمد افزون بر 6 میلیارد تومان از بدهی های شهرداری پرداخت شد

شهردار کازرون در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کازرون در سخنانی اظهارداشت: بر اساس حقوق شهروندی و پاسخگویی مسئولین، بهترین ارتباط، تشکیل جلسه با اصحاب رسانه است که با توجه به بزرگی شهر و محدودیت نیروی انسانی، طبیعتا مواردی از مسائل شهری از چشم ما پوشیده می ماند که با حضور و کمک رسانه ها می توانیم براین مسائل دست یابیم.

شهردارکازرون با توجه به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص زمین جنب بیمارستان ولیعصر(عج) تصریح کرد: تمامی فرایند اینکار در زمان شهردار محترم قبل انجام گرفته و تمامی اقدامات انجام شده بنا به در خواست شهرداری و شورای آن زمان بوده و بر این اساس شهرداری ملزم به اجرا ی مصوبه شده است. در این خصوص مصوبه کمیته تعیین حریم با مسئولیت اعضا و اداره آبفا  پس از تایید شورای شهر ومراجع ذیربط ملاک عمل قرار گرفت. بنا به اظهارات مسئولین آبفا با احداث شبکه فاضلاب و عدم چاه جذبی مشکلی آب شرب را تهدید نخواهد کرد و مالک موظف گردید زیر نظر آبفا اقدام به ساخت شبکه فاضلاب نماید.

باقری با  اشاره به روند اداری و اخطارهای داده شده به مالک ملک خیابان شهید مطهری و تاخیر در تخریب آن گفت: چون این ملک در تعریض گذر، مورد مسیر بلوار مطهری قرار گرفته، قراردادی  جهت تملک و تخلیه با مالک منعقد شده و بابت خرید ملک موصوف مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان توسط کارشناس دادگستری محاسبه که ازمبلغ محاسبه شده  240 میلیون تومان به مالک پرداخت شده است اما چون صاحب ملک از خانواده معظم شهدا بوده شهرداری درتخلیه فوری آن مدارا کرده و مهلت داده تا منزل راتخلیه کند  که متاسفانه صاحب ملک از این امر امتناع  ورزیده و ادعای مابه تفاوت می کند که این مسئله به دستگاه قضایی کشیده شده و مراجع قضایی هم  این شخص را به دلیل اینکه اقدام به تخلیه نکرده به مبلغ 48 میلیون تومان جریمه نموده که شهرداری با وجود مدارا با ایشان موظف به احقاق حقوق شهروندان است و تا حصول نتیجه جهت احقاق حقوق شهرداری بدون تضیع حق مالک موضوع را پیگیری خواهد نمود.

شهردارکازرون به بحث کاشت درخت و فضای سبز در شهر کازرون اشاره کرد و گفت: متاسفانه کاشت درخت دراین شهر بر اساس استاندارد نبوده یا در فاصله بین درختان و حتی انتخاب گونه درختان دقت لازم بعمل نیامده است و همچنین جانمایی اشتباه درختان و کاشت غیراستاندارد در سطح شهرکازرون  موجب بروز مشکلاتی برای همشهریان شده است.

شهردارکازرون ادامه داد: در جهت آسیب شناسی برخی دوربرگردان ها،تقاطع ها،پیاده رو و المان های میادین،فضای سبز و...کارگروهی با مجرب ترین کارشناسان نظام مهندسی تشکیل شده که این گونه موارد در دست بررسی و اجرا است که وظیفه این کارگروه سه مورد آسیب شناسی کارهای قبل، مشورت برای کارهایی که انجام می دهیم و مشورت برای کارهایی که در آینده قصد انجام داریم، هست و همچنین ما با تلفیق سلیقه ها و استفاده از نظر اکثریت که سازگار با استاندارد های شهر سازی باشد استفاده خواهیم کرد.

باقری با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و عدم رغبت سرمایه گذار در شهرکازرون گفت: با توجه به این مشکلات توانستیم مبلغ افزون بر ۶ میلیارد تومان بدهکاری این مجموعه وحقوق های عقب افتاده پرسنل شهرداری را سرموقع پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد:در شرایط سخت اقتصادی کار عمرانی شهرداری تعطیل نشده حتی نسبت به شهرهای بزرگ کشور پروژه های مهمی از جمله سنگ فرش پیاده روها ،جدول گذاری بیشتر خیابانهای سطح شهر و زیرسازی و آسفالت بیشتر معابر انجام شده یا درحال انجام است.

شهردارکازرون گفت: نوسانات اقتصادی و ناآرامی اخیردراین شهر تاثیر زیادی بر درآمد شهرداری داشت چراکه شهرداری بعنوان بنگاه اقتصادی۹۰ درصد درآمد آن از قبل عوارض مردم وصول می شود.

وی با اشاره به اینکه افزون بر 2 میلیاردتومان درماه جهت پرداخت حقوق کارکنان توسط شهرداری هزینه می شود گفت: متاسفانه در حال حاضر حساب شهرداری توسط یکی از معارضین قبلی توقیف ومسدود می باشد که این امر پرداخت حقوق کارگران را با مشکل مواجه کرده است به طور مثال ۷۰۰ میلیون تومان در یک مورد از حساب شهرداری برداشت شده است که این موارد باعث شده شرایط مالی مساعد نباشد.

شهردارکازرون  با اشاره به تخریب شهرداری کازرون توسط برخی افراد در فضای مجازی متذکرشد: تخم تفرقه بین مردم نیندازیم و نباید کاری کنیم که در این شرایط و مشکلات، امید و انگیزه را از مردم بگیریم. ما باید با اتحاد مردم و مسئولین کمک کنیم چون فقط با اتحاد و همبستگی هست که می شود کازرون را به جایگاه اصلی خودش برسانیم.

وی در خصوص وضعیت نظافت و امکانات سرویس بهداشتی عمومی مخصوصا در پارک ها اشاره کرد و گفت: دراین خصوص چند نفر را مامور این امورات کردیم تا مشکلات سرویسهای عمومی رابررسی و گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

شهردارکازرون گفت: اجازه نخواهم داد هیچ نیروی بدون فرایند آزمون و استخدامی وارد مجموعه شهرداری شود ضمن اینکه اصلاح ساختار اداری شهرداری را با جدیت تمام در دستور کار داریم.

شهردار کازرون ادامه داد: طرح تفصیلی شهر، در مرحله برطرف کردن مغایرت هاست بطوریکه 400 نقطه این شهر شامل این طرح می شود. البته بخاطر احتمال سوء استفاده برخی و متضرر شدن مردم و شهرداری، اعلام پروژه ها در طرح تفصیلی پیش از تصویب صلاحیت ندارد.

شهردارکازرون به کسانی که با ساخت و ساز نخاله ساختمانی خود را در پیاده رو و خیابان رها می کنند اخطار داد و گفت: دو هفته وقت می دهیم کسانی که نخاله ساختمانی دارند و در پیاده رو یا خیابان اصلی شهر یا کوچه می ریزند، طبق قانون جمع کنند. چنانچه اقدام نکنند، علاوه بر جریمه به مراجع قانونی ارجاع می دهیم. وهمچنین به هر صنفی که پیاده روها را اشغال کند و نسبت به رفع سد معبر اقدام نکنند، اعلام می کنیم که طبق قانون برابر مقررات با آنان برخورد می شود.

وی درباره پارک ماشین سنگین در شهر اذعان داشت: از بعد ترافیکی و بهداشتی و وجهه شهری کامیون هایی که در خیابان های اصلی پارک می شوند، نامناسب است که پارکینگی در سمت خیابان باهنر و دیگری در کمربندی برای این امر در نظر گرفته ایم.

شهردار کازرون با اشاره به عدم رعایت سرانه فضای سبز در طرح پیشنهادی برای احداث پارک بانوان اظهار کرد: کار تعطیل نشده اما با وجود کمبود فضای سبز در مناطق دیگر شهر و بیش از سقف مورد نیاز در مکان طرح پیشنهادی و همچنین عدم امنیت و آسایش بانوان با توجه به مشرف بودن اماکن اطراف در محل کنونی، فعلا متوقف شده تا طرح بازنگری شود.

باقری با توجه به نیاز شهر به پل هوایی گفت: پیگیریم تا در دو نقطه ترمینال و فرهنگ شهر که نیاز به پل هوایی دارد، این نیاز برطرف شود.

شهردارکازرون درپایان ازسرمایه داران و سرمایه گذاران کازرونی درخواست کرد چنانچه مایل به سرمایه گذاری در این شهر باشند همه جانبه ازآنان حمایت می شود و فرش قرمز زیرپایشان پهن خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه فضای سبز یا تپه ای را نفروخته ایم افزود: همه میادین و سازه‌ها بررسی شده و اصلاح آنها انجام خواهد شد.

شهردار کازرون با اشاره به مباحث و نگرانی برخی بخاطر هزینه سنگفرش معبر کوچه باغ نظر گفت: کازرون به اندازه ای قدمت دارد که برای باغی به این قدمت سنگفرش کردن معبر چیز زیادی نیست.

وی ادامه داد: معبر کوچه باغ نظر وضعیت آسفالت اسفناکی داشت قبل از عید بنای لکه گیری بود اما بسیار مشکل داشت. بنا شد که بعد از عید کار شود که لایه برداری شد و دو گزینه داشتیم، یکی اسفالت و دیگری سنگفرش کردن بود. با توجه به مشورت با استانداری و نظر مردمی و اجماع شورا و شهرداری، و با توجه به زیرسازی نامناسب، بنا بر بتن ریزی و سنگفرش شد. ضمن اینکه این اقدام به نسبت آسفالت هزینه ی آنچنانی نداشته و حتی کمک مالی دوستان را نیز در پی دارد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0