• تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۹/۰۷ 
  • کد خبر : ۲۱۳۹
next    /  2 prev
برگزاری یادواره شهدای شهرداری كازرون همزمان با هفته بسیج

به گزارش روابط عمومی شهرداری کازرون همزمان با هفته بسیج  مراسم یادواره شهدای شهرداری با حضور امام جمعه محترم شهر کازرون، فرماندار محترم، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، روساي ادارات، مسئولين و پرسنل شهرداري و خانواده معظم شهدا با همکاری پایگاه مقاومت بسیج صبح امروز سه شنبه  مورخ ۶ آذر ماه در سالن اجتماعات شهرداری کازرون برگزار گردید.

شهردار کازرون ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تبریک هفته بسیج گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، شهدا بهترین الگو برای بشریت هستند  چرا که آنها با اهدای جان خود آرامش و امنیت را برای همه  ما به ارمغان آوردند و معنای حقیقی انسان بودن، ایثار و فداکاری را به انسان ها یاد دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن در تلاش است تا یاد شهدا و ارزش های دینی را کمرنگ جلوه دهد، گفت: دشمن با برنامه ریزی و هزینه های زیاد و از راه های متفاوت اقتصادی و فرهنگی در تلاش است تا ارزش های دینی و یاد شهدا را در جامعه کمرنگ کند و سپس به هدف دلخواه خود برسد اما مردم مومن و انقلابی ایران زیر سایه  مقام معظم رهبری همه توطئه های دشمن را مانند قبل خنثی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امروزه وظیفه ما نسبت به گذشته سنگین تر است ، تصریح کرد: این روزها دشمن تمام تکنولوژی و امکاناتش را جهت ضربه زدن به این انقلاب بسیج کرده است که اگر ما هوشیار نباشیم ممکن است ضربه بخوریم ما باید با اتحاد و همدلی زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و سایه مقام معظم رهبری نسبت به وظایف محوله خود مسئولیت پذیر باشیم و به وظیفه انسانی خود در قبال یکدیگر عمل کنیم .

علی باقری افزود: افتخار می کنیم که در کنار فرزندان شهدا و ایثار گر در حال خدمت هستیم  سردار شهید مصلحیان در زمانی که شهردار بودند و با دستان خالی به مردم  عزیز کازرون خدمت کردند و زمان جنگ با حضور در جبهه جان خودشان را نثار این انقلاب و مردم کردند واقعا می توان ایشان را بعنوان یک الگو به جامعه معرفی کرد.

شهردار کازرون در پایان از فرمانده حوزه مقاومت سپاه و بسیجیان عزیز که در روزهای سرد و بارانی با کار جهادی و کمک به شهروندان جهت محرومیت زدایی تلاش کردند تشکر نمودند.

در ادامه فرماندار کازرون ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطر ه شهدا گفت: از دست اندرکاران برگزاری این یادواره شهدا به ویژه مجموعه شهرداری و پایگاه مقاومت بسیج تشکر می کنم یکی از راه های که ما بتوانیم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم همین برگزاری یادواره ها و تجلیل  و سرکشی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران می باشد.

وی گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند خون شهدای ما در امتداد خون شهدای کربلاست.ما در اسلام کسانی را داشتیم مثل سلیمان بن صرد خزاعی که به خون خواهی امام حسین (ع) قیام کردند و با بی بصیرتی از ولی زمان که امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) بود فاصله گرفتند و شکست خوردند.

ما اگر یک قدم از ولایت فقیه جلو باشیم مثل خوارج اگر یک قدم عقب باشیم مثل سلیمان بن صرد خزاعی و توابین هستیم ما در این طوفان سخت باید از ولایت فقیه تبعیت کنیم تا به بیراهه نرویم.

فرماندار کازرون گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند که با حذف نیروهای بسیجی و سپاهی در بین مردم رخنه کند و به اهداف خود برسد در واقع یکی از دلایل حمایت آنان از صدام جنایتکار در جنگ ۸ ساله علیه کشورمان به خاطر ترس از گسترش اسلام بود چرا که اعتقاد داشتند که اگر اسلام از ایران سر بلند کند به زودی تمام دنیا را فرا خواهد گرفت و در این خصوص باید چاره ای اندیشید.

دهقان تصریح کرد: یکی از نظریه پردازان غربی به نام فوکویاما در کنفرانسی که در کشورهای غربی برگزار شد گفت : شیعه، پرنده‌ای است که دو بال دارد: یک بال سبز و یک بال سرخ، بال سبز این پرنده مهدویت و امید و بال سرخ آن شهادت‌طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است، او معتقد بود شیعه بُعد سومی هم دارد که دارای اهمیت زیادی است این پرنده، زرهی به نام ولایت پذیری به تن دارد و قدرتش با شهادت دو چندان می‌شود. شیعه، عنصری است که هر چه او را از بین می‌برند، بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در کربلا  تازمانی که حضرت ابوالفضل(ع) زنده بود دشمن جرات حمله به خیمه امام حسین(ع) را نداشت و با قطع دستان مبارک آن بزگوار حمله را آغاز کردند ما باید خیلی مواظب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم  تا با اتحاد و همدلی و تبعیت از ولایت فقیه نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

 

در ادامه مراسم حاج فتح الله محمدی جانباز هشت سال دفاع مقدس و پدر دو شهید به بیان خاطراتی از دوران حضور در جبهه های جنگ و انقلاب پرداخت،  پخش کلیپ و نماهنگ و اجرای سرود توسط دو دانش آموز بسیجی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای شهرداری کازرون  با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0