• تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ 
  • کد خبر : ۲۷۹۵
آماده باش كامل نیروها و ادوات شهرداری كازرون برای مقابله با سیل احتمالی/ شناسایی نقاط حادثه خیز
شهردار کازرون از آماده باش کامل نیروها و ادوات شهرداری کازرون برای مقابله با سیل احتمالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری کازرون مهندس رضا نوذری شهردار کازرون عنوان کرد: نظر به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بروقوع سیل و آبگرفتگی معابر تمام نیروها، تجهیزات و ماشین آلات مجموعه شهرداری به منظور خدمت‌رسانی مطلوب جهت مقابله با هر گونه بحران آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشند

وی با بیان اینکه کارگروه ویژه ای جهت شناسایی نقاط حادثه خیز تشکیل شده است اظهار کرد: با توجه به سابقه آبگرفتگی معابر در سال های گذشته این کار گروه نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده و اقدامات لازم را در راستای رفع آن انجام داده است.

شهردار کازرون از شهروندان درخواست کرد که به پیامهای هشدار توجه داشته باشند و از عبور و مرور غیر ضروری خصوصا در مناطق و معابری که احتمال آبگرفتگی می رود پرهیز نمایند.

وی اضافه کرد: برخی نقاط وجود دارند که تمهیدات لازم در آن صورت گرفته و در نقاطی از شهر همچنان احتمال خطر وجود دارد  که از جمله آن می توان به دفع آبهای روان تپه های مشرف به جایگاه سی ان جی با توجه به ساخت و ساز در این قسمت اشاره کرد که خیابنهای مطهری و کارگر شمالی را شامل خواهد شد، همچنین کسبه بازارخصوصا بازار امام خمینی(ره)( بازار نو) و خیابان حضرتی لازم است آمادگی لازم را  جهت مقابله با سیل احتمالی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت بحران شهرداری انشا ا.. تمام تلاش خود را جهت مقابله با آبگرفتگی احتمالی معابر انجام خواهند داد ولی ضروری است شهروندان به نکات ایمنی و هشدارهای اعلام شده از ستاد بحران شهرستان اهتمام ویژه داشته باشند.

مهندس نوذری در پایان گفت: شهروندان محترم می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل ناشی از بارندگی و آبگرفتگی معابر با  سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تماس حاصل نمایند.

گفتنی است پس از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل و رعد و برق شورای مدیریت بحران شهرداری کازرون بلافاصله تشکیل جلسه داد و تقسیم کار صورت گرفت، از جمله اقداماتی که شهرداری به منظور پیشگیری از خسارت های احتمالی انجام داده است می توان به لایروبی کانالهای فصلی و جداول سطح شهر ، پاکسازی معابر عمومی، شناسایی مسیرهای آبگیر در مناطق مختلف شهر وشناسایی و اخطار به واحدهای مسکونی در معرض خطر و فاقد ایمنی، شناسایی و رفع خطر از درختانی که وضعیت مناسبی ندارند، هرس درختان بلند ، احداث سیل بند جهت کنترل بخشی از آبهای روان اشاره کرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0