متقاضيان محترم پروانه های ساختمانی:
گردش کار پروانه ساختمان را به شرح ذيل به آگاهي مي رساند:
1- تکميل فرم درخواست و ارائه آن همراه مدارک لازم به قسمت تشکيل پرونده.
2- تکميل مدارک و ثبت درخواست در سيستم مکانيزه و ارائه نوبت بازديد، در اين مرحله،شماره کامپيوتري (در صورتيکه اولين مراجعه براي آن ملک باشد) توسط کاربر تشکيل پرونده به متقاضي داده مي شود.
3- بازديد و گزارش از ملک توسط مامور بازديد.
4- در صورتي که بناي ملک داراي خلاف نباشد ارسال پرونده به قسمت طرح تفصيلي و بروکف.
4-1- در صورت مشاهده تخلف در ملک مراحل بررسي خلاف بايستي طي گردد
5- اظهار نظر طرح تفصيلي وبروکف، انجام استعلامات ضروري.
6- ارسال پرونده به قسمت نقشه.
7- بعد از تائید نقشه و ورود اطلاعات نقشه در سیستم مکانیزه .
8- ارسال پرونده به قسمت محاسبه عوارض.
9-عوارض متعلقه توسط سیستم محاسبه و اعلام می گردد.
10-پرداخت عوارض اعلامی توسط متقاضی
11- اعلام وصول عوارض و تهيه پيش نويس توسط کاربر مربوطه
12- تائيد پيش نويس توسط مسئولين(مسئول شهرسازی و معماری شهرداری، معاونت شهرداری منطقه و شهردار منطقه)
13-صدور پروانه ساختمانی در سایت شهرداری.
مراحل گردش کار پرونده های دارای خلاف
1- تشکیل پرونده و ثبت درخواست
2- بازدید و گزارش و ذکر موارد تخلف
3- اخذ نظریه طرح تفصیلی و بروکف 3-1- انجام استعلامات احتمالی
4-ارسال پرونده به قسمت بررسی خلاف
5-در صورت عدم تائید خلاف گزارش شده توسط مامور بازدید پرونده به جریان عادی موارد بدون خلاف باز می گردد.
6- در صورت تائید خلاف گزارش شده ابتدا ضمن اخطار جهت رفع خلاف، موارد خلاف به آگاهی متقاضی رسیده و پرونده به قسمت طرح تفصیلی و بروکف ارسال می گردد.
7- پس از تائید خلاف نوع کمیسیون رسیدگی کننده تعیین می گردد.
8- ارسال به کمیسیون مربوطه (ماده صد)
8-1- اخذ رای بدون کمیسیون ماده صد و ابلاغ آن به متقاضی
8-1-1- عدم اعتراض مالک و اجرای رای(ادامه بند 9)
8-1-2- اعتراض مالک و یا احدی از ذینفعان قانونی ملک و یا شهرداری به رای صادره بدوی 8-1-3- بررسی و ارسال مجدد پرونده به کمیسیونهای ماده صد 8-1-4-صدور رای قطعی 8-1-5- ابلاغ قانونی رای به متقاضی و ذینفعان احتمالی 8-1-6- اجرای رای (ادامه بند 9)
9- اعلام جرائم.
10- پرداخت جرائم توسط متقاضی.
11- بازدید نهایی و تائید اجرای رای.
12-تائید پیش نویس بلامانع شهرسازی توسط مسئولین.
13-ارسال به مرحله نقشه (درستور نقشه، تائید نقشه و ورود اطلاعات نقشه در سیستم مکانیزه).
14-اعلام و وصول عوارض
15- اعلام وصول تهیه پیش نویس پروانه های ساختمانی.
16- تائید مسئولین مربوطه (مسئول شهرسازی و معماری شهرداری، معاونت شهرداری و شهردار منطقه)
17- صدور پروانه ساختمانی مورد درخواست.
مدارک مورد نیاز صدور پروانه های ساختمانی
پروانه های ساختمانی (پروانه ساختمان، تخریب و نوسازی، اضافه اشکوب، تبدیل، تغییرات، تمدید پروانه و تغییر نقشه)
مدارک لازم
حضور احدی از مالکین یا وکیل قانونی ایشان همراه مدارک ذیل الزامی است.
1- اصل و فتوکپی سند مالکیت
2- اصل و فتوکپی شناسنامه مالک
3- اصل و فتوکپی وکالتنامه محضری
4- اصل و فتوکپی فیش پرداخت عوارض نوسازی سال جاری
5- اصل و فتوکپی صورت مجلس و نقشه تفکیکی اعیانی برای آپارتمانها
6- اصل و فتوکپی انحصار وراثت (در صورتی که مالک فوت شده باشد)
توجه: پروانه های ساختمانی مورد درخواست پس از رویت مدارک مالکیت فقط به مالک یا وکیل قانونی او تحویل می گردد.
